december 4, 2020

Hoe kom ik hoger in Google?

7 min read

Continue verbetering is van cruciaal belang

Tijdens een Google Webmaster Central Office Hours Hangout afgelopen maart 2018, kwam de vraag hoe lang het duurt om ranking verbetering te zien.

John Mueller, senior webmaster Trends Analyst bij Google, benadrukte dat het enige tijd duurt. Kortom, omdat het algoritme van de zoekmachine een herevaluatie van uw hele site moet uitvoeren nadat wijzigingen zijn geïmplementeerd.

Vanwege het aantal factoren in het spel, snelle veranderingen in SERPs mag niet worden verwacht.

Mueller bevestigde ook dat zelfs als u drastische wijzigingen aanbrengt in het ontwerp en de functionaliteit van uw website, het nog een paar maanden of zelfs een jaar kan duren om een impact te hebben.

Hij waarschuwde ook dat je niet gewoon moet zitten en wachten op resultaten nadat u uw site hebt gesygradeerd. Het is beter om te blijven werken aan uw website met continue verbetering is het uiteindelijke doel.

Continue verbetering is belangrijk, omdat het een positieve invloed kan hebben op de manier waarop uw site wordt gecrawld en geïndexeerd. URL’s van lage kwaliteit worden minder vaak door Googlebot gecrawld, wat in theorie de herevaluatietijd zou kunnen verlengen.

Dat gezegd hebbende, is het geen goed idee om automatisch ontgekropte pagina’s te verwijderen. Sommige van deze pagina’s kunnen worden ranking voor waardevolle belangrijke zinnen en verwijdering kan een negatieve invloed hebben op uw rankings en verkeer.

Dat risico is een belangrijke reden voor Google adviseren consistente verbetering over het verwijderen van pagina’s.

Hoe lang het duurt om te rangschikken op Google

Een studie van Ahrefs leverde een aantal interessante informatie op, in termen van hoe lang het duurt om op Google te rangschikken.

Een van de belangrijkste afhaalrestaurants:

  • Gemiddeld was een pagina die in de top 10 stond meer dan 2 jaar oud. Bovendien was de gemiddelde leeftijd van pagina’s die op de eerste plaats stonden bijna 3 jaar oud.
  • Van de pagina’s die in de top 10 stonden, was slechts 22 procent minder dan 1 jaar oud.
  • Van alle pagina’s in de studie, slechts ongeveer 6 procent verscheen in de top 10 zoekmachine resultaten voor ten minste een zoekwoord binnen een jaar.
  • Inzoomend in de top 6 procent pagina’s, de meeste van hen waren in staat om naar de top 10 van nergens in 2 tot 6 maanden.

Dus, op basis van hun bevindingen, ongeveer 94 procent van de pagina’s in de studie nooit gemaakt om de top 10 zoekmachine rankings binnen een jaar.

Hoe u uw Google Rankings verbeteren

Zoals u zien, om de top 10 SERPs te bereiken in minder dan 1 jaar, vergt veel hard werken, vaardigheid, en soms geluk. En dit neemt ons mee terug naar het onderwerp van de discussie van vandaag over hoe u uw Google-ranking verbeteren.

Dus als u de verkoop en conversies wilt stimuleren door uw website naar de eerste pagina van Google te brengen, zijn hier vijf stappen die u moet nemen.

  1. Begin met een Sound Foundation

Slechte website structuur en informatie architectuur kan zelfs de beste SEO specialist niet mee overwinnen.

Als uw website moeilijk te navigeren is voor gebruikers en Google om te crawlen, zullen uw rankings waarschijnlijk lijden.

Denk aan “usability first” op een mobiel platform. Dat is de weg naar succes.

Een technische SEO-audit uitvoeren

Het Google-algoritme bevat honderden (zo niet duizenden) signalen, plus machine learning om zoekresultaten te bepalen.

Dubbele inhoud herstellen

Problemen met dubbele inhoud zijn vaak gerelateerd aan technische problemen. De meest voorkomende zijn meerdere versies van dezelfde pagina.

Http://www.yousite.com, https://www.yousite.com, http://yousite.com en https://yousite.com worden bijvoorbeeld door Google beschouwd als vier verschillende pagina’s met identieke inhoud.

Dit kan worden opgelost door de juiste omleidingsregels in te stellen in uw .htaccess-bestand

  1. Optimaliseren voor mobiel

Nu Google de mobile-first-index uitrolt, moet uw website de mobile-friendly test doorstaan.

Volgens Google:

“… onze crawl-, indexerings- en rangschikkingssystemen hebben doorgaans de desktopversie van de inhoud van een pagina gebruikt… Mobile-first indexering betekent dat we de mobiele versie van de pagina gebruiken voor indexering en ranking…”

Om te voorkomen dat een mobiele ranking kernsmelting, moet u verdubbelen op mobiele taken en prestaties.

Advertentie

Lees hieronder verder

Taken

Denk na over wat gebruikers willen doen op uw site, zodra ze het land op. Ze moeten in staat zijn om deze basistaken soepel en zonder problemen uit te voeren, zelfs tijdens het multitasken.

Wat zijn de eerste drie tot vijf doelstellingen van de bezoekers van uw site? Zorg ervoor dat ze moeiteloos kunnen worden uitgevoerd op uw mobiele site.

Prestaties

Scrollen uw bezoekers eindeloos om toegang te krijgen tot de diensten of producten die u aanbiedt?

Verduren afbeeldingen laadtijden op uw website?

Wist u dat Google zal worden met behulp van pagina snelheid als een mobiele zoek ranking factor, te beginnen in juli?

Laadtijd is een enorme factor op mobiele apparaten, vooral omdat de meeste van de verbindingen op mobiele neiging om langzamer te zijn dan die van pc’s.

  1. Optimaliseer voor snelheid

Voor zowel mobiel als desktop moet u continu de snelheid in de gaten houden en deze blijven verbeteren.

Gebruik de Google PageSpeed-tool om prestaties te benchmarken.

U als hier de optimalisatie van paginasnelheid uitvoeren:

Afbeeldingsbestandsgrootte

Gebruik uw favoriete beeldbewerkingsprogramma.

Voordat u uploadt, u uw afbeelding verder optimaliseren met behulp van een hulpmiddel voor beeldcompressie en optimizer.

Tot slot, altijd bevestigen dat de afmetingen van de afbeelding passen in de gereserveerde afbeelding ruimte om een schone, gestructureerde look op uw live webpagina te behouden

Browser Caching

Wanneer een webbrowser een pagina laadt, worden een aantal bronnen geladen. Browsercaching slaat deze bronbestanden lokaal op de computer van de gebruikers op. Op die manier, wanneer een gebruiker naar een nieuwe pagina navigeert, hoeven deze bronnen niet opnieuw te worden geladen.

Voor de meeste sites is de beste manier om browsercaching in te schakelen door code toe te voegen aan het webhost/server .htaccess-bestand.

Voor WordPress zijn er plug-ins beschikbaar om dit te bereiken.

Scriptverwerking

Voordat u talloze JS- en CSS-bestanden laadt om uw site te verbeteren, moet u ervoor zorgen dat u deze extra augmentaties nodig hebt omdat ze uiteindelijk uw website vertragen.

U uw bestanden ook minify door het strippen van opmerkingen, bijvoorbeeld om dingen snel te laten werken.

Als het mogelijk is om meerdere scripts samen te voegen in één bestand, ga er dan voor. Op die manier is er slechts één oproep naar de server om alle scripts te laden.

  1. Start met linkbuilden

Zowel interne als externe links blijven een enorme invloed hebben op de manier waarop uw website scoort.

Hier zijn een paar tips voor het oppoetsen van uw linkprofiel:

Zoveel mogelijk relevante links verzamelen.

Om hoger in google te komen is linkbuilding erg belangrijk. Dit kost veel tijd en energie, daarom is linkbuilding uitbesteden zeker een optie! Dit soort partijen poetsen uw linkstructuur op voor een goede prijs.

Verbroken koppelingen herstellen

Veel website-eigenaren hebben de gewoonte van het negeren van gebroken links. Dit kan leiden tot een minder dan ideale gebruikerservaring.

Door een crawl op uw site uit te voeren met tools zoals W3C Link Checker, u de 404 fouten eenvoudig herkennen en oplossen.

Exacte overeenkomende ankertekst

Misbruik van exacte match anchor tekst kan vergif zijn als een externe koppeling strategie, maar speelt nog steeds een grote rol bij het selecteren van interne anker tekst.

Zoals met alles, wees niet spammy, maar als het relevant is – gebruik het.

Site vermeldingen omzetten in links

Bericht van vermeldingen van uw site door een Google Alert in te stellen.

Dit zal u helpen bij te houden van uw merk vermeldingen op het web.

In gevallen waarin de vermeldingen niet gekoppeld zijn, neem dan contact op met de webmaster en verzoek ze de vermelding om te zetten in een link.

  1. Optimalisatie op pagina

Google wil u hier helpen. Ze hebben een Search Engine Optimization (SEO) Starter Guide bedoeld voor iedereen die geïnteresseerd is in het bevorderen van online content via Google zoeken.

Net als bij website architectuur, gewoon het doen van de basics, zoals uitgelegd in deze gids, zal je hoofd en schouders boven veel van uw concurrenten.

Aanbevolen procedures

Vertel Google waar uw pagina’s over gaan

Doe dit door gestructureerde gegevens toe te voegen op uw site. Op die manier kan Google gemakkelijk begrijpen waar elke pagina over gaat.

Schema is de gewenste indeling van Google.

Schematypen omvatten recepten, bedrijven, producten, auteurs en meer.

Unieke, korte en beschrijvende titels maken

Maak een titel die natuurlijk en beschrijvend is in tegenstelling tot een reeks zoekwoorden.

Elke pagina heeft een unieke titel nodig.

Ambachtelijke ‘Klikbare’ Meta Beschrijvingen

Hoewel metabeschrijvingen geen directe invloed hebben op de rangschikking van uw website, spelen ze een belangrijke rol in CTR. Dit, op zijn beurt, kan uw verkeer te verhogen.

Advertentie

Lees hieronder verder

Dus, zorg ervoor dat alle beschrijvingen zijn zowel uniek en onweerstaanbaar om te klikken. Als u geen beschrijving gebruikt of als Google uw beschrijving niet leuk vindt, genereren ze deze automatisch.

Conclusie

Als Google blijft de deur te sluiten op spammy technieken en regelingen, iedereen serieus over digitale marketing moet een lange blik te nemen.

De hierboven genoemde strategieën zijn niet sexy of nieuw. Ze vereisen echter werk en een voortdurende investering van middelen.